Wednesday 8 April 2009

ဂ်ာမန္မီးရထားမ်ားအေၾကာင္း (၁)

က်မဂ်ာမနီကိုေရာက္ေရာက္ျခင္း ပထမဆံုးႀကံဳရတာက ဂ်ာမနီႏိုင္ငံရဲ ့ ရထားေတြပါ။
Frankfurt ေလဆိပ္ကေန က်မေနတဲ့ၿမိဳေလးအထိ ၂ နာရီေက်ာ္ရထားထပ္စီးရတယ္။
ဒီမွာက ရထားေတြဟာ သိပ္အသံုးမ်ားတယ္။ ႐ံုးသြား၊ေက်ာင္းသြား၊ အလုပ္သြား၊ ခရီးသြား
ၾကရာမွာ ရထား
ကိုအမ်ားၾကီးအသံုးျပဳၾကတယ္။ဒီေတာ့ ရထားေတြအေၾကာင္း နဲနဲေရး
ျပခ်င္တယ္။
ဂ်ာမနီမွာ ရထားအမ်ိဳးမ်ိဳး႐ွိတယ္။ ICE ဆိုတဲ့ Intercity Express ၊ IC ဆိုတဲ့ Intercity ၊
EC
ဆိုတဲ့ Eurocity, CNLဆိုတဲ့ City Night Line စတဲ့ အျမန္ရထားေတြအျပင္
IREဆိုတဲ့ Interregioexpress, REဆိုတဲ့ Regional Express နဲ ့ RB ဆိုတဲ့ Regional
Bahn ရယ္ S-Bahn ဆိုတာေတြလည္း႐ွိေသးတယ္။ အျမန္ရထားေတြက ဘူတာတိုင္း
မရပ္ဘူး။ တစ္နာရီကို ကီလိုမီတာ ၂၀၀ ေက်ာ္ ၃၀၀ ေက်ာ္ ေလာက္ ေမာင္းၾကတယ္။
ရထားထဲမွာေတာ့ ၿငိမ္ေနတာပဲ၊ ေမာင္းေနမွန္းေတာင္မသိရဘူး။ လက္မွတ္ခေတြကေတာ့
အျမန္ရထားအတြက္ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ ့၀ယ္လို ့ရပါတယ္။ ဆိုလိုတာက မိမိသြားခ်င္တဲ့ရက္
ရယ္၊ အခ
်ိန္ရယ္ကို အတိအက်သတ္မွတ္ၿပီး၊ အဲ့ဒီသတ္မွတ္ထားတဲ့ ရထားကိုပဲ စီးမယ္
ဆိုရင္ ေဈ းသက္သာတယ္။ ၃လေလာက္ၾကိဳ၀ယ္ထားရင္ ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို
သက္သာပါတယ္။ ရံဖန္ရံခါ ေဈ းေတာ္ေတာ္သက္သာတဲ့ အထူးလက္မွတ္ေတြလည္း
ရတတ္တယ္။ထိုင္ခံုအတြက္ကေတာ့ သြားခါနီးမွ reserved လုပ္လို ့ရတယ္။ အဲ့ဒီအတြက္
ေနာက္ထပ္ ၃-၄Euro ေလာက္ထပ္ေပးရတယ္။
ပံုမွန္ရထားေတြအတြက္ကေတာ့ထိုင္ခံုကဦးရာလူစနစ္ပဲ။
မ်ားေသာအားျဖင့္ေခ်ာင္ပါတယ္။ ရထားခကေတာ့ အသြားအျပန္အေခါက္တိုင္း၀ယ္လို ့
ရသလို၊တစ္လစာလက္မွတ္
လည္း၀ယ္လို ့ရပါတယ္။ အဲ့ဒါက အမ်ားၾကီးသက္သာတယ္။
က်မေနတဲ့ ေနရာမွာေတာ့ တစ္လ လက္မွတ္ကို ၄၆ ယူ႐ိုေပးရတယ္။ ဟိုနားဒီနား အသြား
အျပန္ပဲ၀ယ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၇ ယူ႐ို ေလာက္ေပးရတယ္။ အၿမဲတမ္းသြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့
လေပးလက္မွတ္ကတန္တာေပါ့။ အခ်ိန္မေ႐ြး၊ဘယ္ႏွစ္ေခါက္ျဖစ္ျဖစ္ စီးလို ့ရတယ္ေလ။
ေနာက္ၿပီးဘယ္ရထား၊ဘယ္ဘတ္စ္ကား ပဲ
ျဖစ္ျဖစ္ စီးလို ့ရတယ္။ 1st Class နဲ ့
2nd Classလို ့ခြဲထားေပမဲ့ 1st Class မွာစီးမဲ့သူေတာင္မ႐ိွဘူး။ လက္မွတ္မပါပဲ
ခိုးစီးရင္ေတာ့ အနည္းဆံုးယူ႐ို ၄၀ ကေန၊အမ်ားဆံုး လက္မွတ္ရဲ ့ ၂ဆဒါဏ္႐ိုက
္တယ္။ လက္မွတာစစ္က အၿမဲမလာေပမဲ့ ကိုယ့္အသိစိတ္ဓါတ္နဲ ့လက္မွတ္၀ယ္
စီးၾကပါတယ္။ ခိုးစီးတာေတြလည္း႐ွိတာပါပဲ။

No comments: